Premiumpartner: Swedbank Pay

Swedbank har sedan 1984 bedrivit kortinlösenverksamhet och har en unik lokal förankring över hela Sverige genom Swedbanks och sparbankernas 305 bankkontor. Vi är marknadsledande i både Sverige och Norden. Idag ingår Kortinlösen som en del av Swedbanks totala inlösenverksamhet som även innefattar Estland, Lettland och Litauen. Vi hanterar ca 1,6 miljarder kortköp per år och kan stoltsera med att vara den 5:e största Visa-inlösaren i Europa.

Läs mer på vår hemsida

Logga in eller bli medlem för att ta del av Premiumportalens erbjudanden.

Bli medlem Logga in

Med detta kortinlösenavtal får du tillgång till några av Sveriges bästa priser på korttransaktioner.

Här ser du exempel på vad du med vårt avtal betalar för korttransaktioner med bankkort:

Belopp nota Transaktionskostnad
50 kr 0,32 kr
75 kr 0,37 kr
100 kr 0,43 kr
125 kr 0,49 kr
150 kr 0,55 kr

Jämför vad du skulle spara med Premiumportalens kortinlösen, gör så här:

  1. Ta fram din senaste faktura från din nuvarande inlösare.
  2. Registrera antal transaktioner och totalt belopp för respektive korttyp.
  3. Jämför Totalt kr i kalkylen med totalsumman på din faktura

Mellanskillnaden är den besparing du skulle göra med Premiumportalens kortinlösen. Kostnaden för Premiumportalen är 129 kr/månad

Korttyp Antal transaktioner Totalt
belopp
Kostnad via Premiumportalen
Bankkort Sv/EU kr kr
Kreditkort Sv/EU kr kr
Företagskort kr kr
Utländska kort kr kr
Totalt belopp via Premiumportalen kr
Totalt belopp på din faktura kr
Du sparar via Premiumportalen – kr

Så här gör du för att ta del av erbjudandet för kortinlösen via Swedbank:

  • Skriv ut avtalet och fyll i det enligt instruktionerna nedan
  • Posta sedan avtalet till denna adress (OBS! Viktigt att du skickar till denna adress!):

Swedbank AB
Avtalsgruppen R14
105 34 Stockholm

Fyll i avtalet så här: Skriv ut sidorna 1 - 4 i avtalet, som du hittar under länken "Inlösenavtal", nedan. Gällande vidimeringsblanketten på sidan 4 så ska kopian av ID-handlingen vara en fotokopia/färgkopia. De som ska bevittna ID-handlingen får inte vara familjemedlemmar eller anställda till personen på ID-handlingen.

Har du redan ett Kundummer hos Swedbank i dag fyller du i det numret i fältet där det står: "Kundnummer (ifylles av Swedbank)"

Om du inte är kund hos Swedbank, skicka då även med kopia på kontoutdrag/kontobevis där det framgår att det angivna kontonumret är knutet till organisationsnumret.

Handläggningen hos Swedbank tar ca 15 bankdagar, när det är klart får du ett välkomstbrev från Swedbank med ditt Kundnummer (redovisnings-nummer). Viktigt att du sedan kontaktar din terminalleverantör och meddelar ditt nya Kundnummer (redovisningsnummer) för att få det nya avtalet att fungera.

Undrar du hur det går med din handläggning eller behöver du hjälp att fylla i avtalet? Då det är Swedbank som handlägger och är motpart till kortinlösenavtalet så hänvisas alla frågor till Swedbank kundservice 08-411 10 80 - Knappval 4 sen knappval 2 för korrekta uppgifter och för att undvika eventuella fel.

Har du fått ett nytt Kundnummer av Swedbank men du blir fortfarande fakturerad dina gamla avgifter? Då har du med största sannolikhet inte fått ditt Kundnummer laddat i dina terminaler, kontakta din terminalleverantör för hjälp.*

*Swedbank har rätt att neka kunder som ej uppfyller deras krav